Laser og ultralyd​

Hos Kloster Fysio tilbyder vi laserterapi og ultralydsbehandling.

Ultralyd -og laserbehandling kan i visse tilfælde bruges som et supplement i den fysioterapeutiske behandling.

Ultralyd giver øget blodgennemstrømningen i vævet idet det sætter lydbølger gennem vævet. Det gør bindevævet mere elastisk og de kemiske helingsprocesser lokalt i vævet fremskyndes, mens hævelser og eventuelle blodansamlinger fjernes. På den måde kan en ultralydsbehandling forkorte dit skadesforløb, så vi kan få dig hurtigst muligt på benene igen. Behandlingsformen bruges især til fibersprængninger, forstuvninger og generelt skader på sener og muskler. Ultralyd kaldes også mikromassage.

Ultralydsbehandling bruges til:

• Lindring af smerter pga. nervepåvirkning
  • Fjerne eller minimere blodansamlinger og væskeansamlinger
  • Nedsætte inflammatoriske tilstande
  • Muskelafslapning
  • Hurtigere heling og normalisering af sener, ledbånd og ledkapsler. eks. sportsskader

Man kan mærke en positiv effekt allerede efter den første behandling. Afhængig af vævets tilstand varierer det, hvor mange behandlinger man skal have. Ultralydsbehandling er ikke det samme som en ultralydsscanning.

Laserterapi består af lysforstærkning ved stimuleret udsendelse af stråler som danner energi. Koncentreret energi tilføres vævet og cellerne. Energien som dannes, bruges til at fremme kroppens egen naturlige heling. Immunforsvaret og blodgennemstrømningen øges i det behandlede område og kan fremskynde de processer der sker.

Laserbehandling bruges til:

• Gigt/ledsmerter. Det kan virke stimulere kroppens egen produktion af endorfin og encephalin, og derved have smertedæmpende effekt.
  • Muskel-overbelastningssmerter som f.eks. ved forstrækning/overrivning af muskelfibre.
  • Smidiggøre arvæv og reducere bindevævsbeskadigelse.
  • Smertelindrende
  • Idrætsskader

De fleste vil mærke en positiv effekt efter ca. 2-3 behandlinger. Dette kan naturligvis variere lidt afhængig af, hvilken tilstand vævet er i.

Tillæg for laser : 75 ,- DKK

Kloster Fysio

Dravedvej 2E

6240 Løgumkloster

Klik her for rutevejledning

E-mail: kontakt@Kloster-fysio.dk

Telefontider

Mandag - fredag: 08.00 - 10.00

Lørdag og søndag: lukket

Mails besvares alle dage.